Trænerguiden hjælper dig på vej

Har du brug for inspiration til din træning? Trænerguiden giver dig øvelser, der optimerer din løbetur.

Trænerguiden har masser af gode øvelser, du kan bruge til din egen træning - alene eller sammen med din løbemakker.

Hjemmesiden er udviklet som hjælp til trænere i klubben, men du kan også få udbytte af øvelserne, selvom du ikke er træner.

De lettilgængelige øvelser har fokus på opvarmning, styrketræning og koordinering. 

Opvarmning før dit løb

Selvom du ikke har en løbetræner til at stå for en fælles opvarmning, er det stadigvæk en rigtig god idé at få kroppen varmet op før løb. Også selvom det måske ikke ser helt vildt smart ud at stå ude i indkørslen og lave øvelser. 

Styrketræning gør dig til en bedre løber

Du bruger hele din krop, når du løber, hvorfor det er vigtigt at have en større og solid kropsstamme. Og en lille mængde styrketræning kan gøre en stor forskel. Øvelserne i Trænerguiden er suppleret med billeder eller små videoklip, så du lettere kan gøre dem til virkelighed i din træning.

Intervalløb gør dig hurtigere og sundere

Du tænker måske, at intervalløb er alt for hårdt for dig? Men tro om igen. Intervaløvelserne på Trænerguiden kan du tilpasse det niveau, du ønsker, så det både er sjovt og hamrende godt for din træning. Intervaltræning kan laves på mange forskellige måder, og vi har et stort udvalg af øvelser.