AFLYST! Netværksforløb: Få skabt den bedst mulige sæsonstart i 2022-23 med digitale værktøjer

Kom med i et netværksforløb med andre foreninger med fokus på digitalisering. Vi arbejder med at styrke den digitale udvikling i jeres forening – og hvorfor er det så vigtigt?

Erfaringer viser, at digitale foreninger:

  • Har nemmere ved at rekruttere frivillige
  • Bedre kan håndtere en hurtig medlemstilvækst
  • Får flyttet tid fra administrationsopgaver til udvikling af foreningen
  • Er mindre personafhængige
  • Får mere motiverede frivillige med større overskud

Sæt sæson 2022-23 i gang med et brag

Med sæsonstart 2022-23 som udgangspunkt sætter vi gang i en proces, hvor vi kigger jeres forening efter i sømmene og finder ud af, hvilke digitale værktøjer der kan hjælpe jer, så I står stærkt ved sæsonstart. Arbejdet og slutmålet vil danne grobund for en administrativt bæredygtig forening, der er nem at overdrage til nye frivillige.

Indhold på de tre netværksmøder

Modul 1: Onsdag den 20. april 2022 kl. 17.00-21.00
Vi åbner netværksforløbet med at gennemgå, hvad (mere) digitalisering kan betyde for jeres forening. Vi kommer samtidig ind på hvilke grundlæggende IT-værktøjer, I kan drage fordel af som idrætsforening. På første aften skal vi kradse i overfladen og undersøge, hvilken retning jeres forening skal bevæge sig imod. Når aftenen er omme, står jeres forening med en oversigt over foreningens kommende digitale indsatsområder.

Mellem modul 1 og 2 kan der være aftaler med digitale systemer eller værktøjer, der skal indgås og beslutninger, der skal tages med hensyn til fx økonomi.

Modul 2: Mandag den 16. maj 2022 kl. 17.00-21.00
På modul 2 går vi mere i dybden med jeres forening. I har formentlig dannet jer nogle erfaringer siden modul 1, og dem bygger vi videre på. På denne aften prioriterer vi mellem de indsatsområder, I kom frem til i Modul 1, med udgangspunkt i hvilke indsatser der skaber mest værdi i forhold til at gøre sæsonstarten 22/23 mere gnidningsfri. Vi sætter mål og deadlines og laver handleplaner. Når aftenen er omme, vil I stå med en tydelig handlingsplan for jeres digitale indsatsområde, så I ved, hvem der gør hvad, hvornår og hvorfor. 

Modul 3: Mandag den 13. juni 2022 kl. 17.00-21.00
Udgangspunktet for dette møde er opsamling på de to forrige samlinger. Vi følger op på jeres handlingsplaner, tilretter og tilføjer. Måske er I nået i mål med dele af jeres digitale indsats, eller måske står I med spørgsmål, som enten vi i DGI eller netværket kan besvare.

Pris og sted

Prisen for at deltage i netværksforløbet er 1.000 kr. pr. forening. I kan deltage op til to personer pr. forening. Vil I have flere med, koster det 500 kr. ekstra pr. deltager. Jeres forening vil blive faktureret efter første netværksmøde.

Netværksmøderne vil blive afholdt på DGI Midt- og Vestsjællands kontor på Helligkorsvej 3, 4000 Roskilde. Her byder vi på en god aftensmad, vand og kaffe og lidt sødt til ganen.

Hvis ovenstående lyder som noget for dig og din forening, så udfyld formularen og kom med på en digital rejse.